FooldalNaTúra
English

bemutat program hirek tag levlista link archivum gond zum

2018

NaTúra augusztus vége helyett esőnapon, szeptember 9-én

2018. aug. 26. vasárnap az időjárás miatt elmarad. Helyette szeptember 9-én.

Szeretettel várunk minden naturistát ezen a vasárnapon, amikor újra az Alföldön gyalogtúrázunk! Különleges élmény, ki ne hagyjátok!

Találkozás Lajosmizsén 2018. szept. 9-én vasárnap 10.00-kor a parkolóban.

A találkozási hely pontosabban az M5-ös autópálya Budapestről Szegedre tartó oldalán, Lajosmizsénél lévő parkoló.

Ebbe a parkolóba be lehetett jönni a Lajosmizsét Nagykőrössel összekötő útról is.
Regisztráció e-mailben. Határidő: szept. 7. péntek reggel 9.00 óráig (a létszám a közösen főzendő paprikáskrumpi miatt fontos, melyre a NaVKE vendégei vagytok): navke@navke.hu Későbbb csak telefonon.

Túravezető: Rohoska István

Képes élménybeszámoló a natúra után:

Ha már egyszer az időpontot el kellett halasztani időjárás miatt akkor legalább az új időpont szép időt hozzon. Teljesült, sőt volt aki kérte figyeljek oda,legalább a ballószögi buli is hasonló legyen, hát annak már úgy látszik örökös időjárás felelőse leszek. Nem baj vállalom azt is. Hagymabáró makói vörös illetve fokhagymával kedveskedett, én pedig szokásomhoz híven pritamin paprikát osztogattam ajándékba. Szegény Rózsa pedig de nagyon szereti, most nem volt velünk. Pista vezetése az erdőben most is profi módon előkészített, és hát a paprikás krumpli? Ballószögre is nagyon megfelelne nagyobb mennyiségben. Elvittem magammal Dávid versének másolatát is amit dél-1-re írt aug.-20-ra, felolvasta nekünk már megint a hagymabáró, aki a túra egyik főszereplőjévé avandzsált. Jól kitárgyaltuk a mostani Magyar naturizmus aktuális helyzetét, napoztunk is egy kicsit, kora esti időben távoztunk. Soha ne legyen ennél rosszabb natúránk. Süssön ránk a nap:
C. Laci

A natura története röviden:
- sok érdekesség
- fehérruhás hencegnő szürke lovon
- igazmondó kút
- mézeskalácsházikó
G. Laci

Fotók: Hagymabáró

Képes élménybeszámoló a felvidéki NaTúráról

2018. május 5-6.

Köszönjük, nagyon jól sikerült minden, a kirándulás, a szállás, az étkezés az ajándék innivalókkal, az esti táncos-borozgatós beszélgetés és a Nyéki tavi fürdőzés is.
GabIca

Csak szerettem volna megköszönni a nagyszerű hétvégét! Azóta is lelkesen beszéljük Mikivel, hogy mennyire jól éreztük magunkat. Én külön köszönöm, keveset vagyok így távol gyermektől, és engedhetem el magam, mindezt egy befogadó társaságban! : )
Erika

A kiválasztott táj, a Pelsőci fennsík remek helyszínünk volt. Köszönjük ezt elsősorban Attilának.
Fantasztikus volt minden. Egy 1000 méternél magasabb vidéket, mi akik eddig főként alföldi gyalogtúrákon vettünk részt ruha nélkül, csak a fenséges jelzővel illethetjük.
A társaság is olyannyira kedves emberekből tevődött össze, hogy ezért hálás köszönet mind a 17 résztvevőnek.
Rózsa
A vasárnapi Nyéki tavakon történő nudizásunk is szuperlatinuszokban mesélhető csak el. Kifogtuk a legszebb időt, egy csendes parti zugot, köszönet érte az előrement legénységnek. Itt csak mi voltunk és talán szénné is égtünk néhányan nagy örömünkben. :-)

Részletesebben:
A pelsőci vasútállomáson találkoztunk, 6 autónyian. Itt bevártuk a 10,30-ra érkező vonatot, Rozsnyó irányából, ezzel érkezett ui. Attila. A vasútnál már megcsodáltuk a közeli hegyeket, Attila meg is mutatta ahol gyalogolni fogunk. Megtudtuk, hogy ez a legnagyobb karsztos terület Szlovákiában. Hét fennsík alkotja, mi most Pelsöci fennsíkot járjuk majd körbe.
Autóutunkat a parkolónk felé több km gyönyörű sziklafal szegélyezte egyik oldalon, míg a másikon félelmetesen szép kilátás volt a hegy lábára tekintve.
Egy régi vadászháznál hagytuk a kocsikat. Már itt, indulásnál magasabban voltunk, mint eddig bármikor, 638 m-nél kezdtük a túrát. Könnyedén megszabadultunk ruháinktól.
Nagyon meleg volt. Dél körül indultunk egy kisebb erdős részen át a fennsík felé.
Hihetetlenül szép volt a táj. Nem a fő turistaútvonalon mentünk, hanem azzal párhuzamosan. 7-800 m-es hegyek vettek körül bennünket. Még sohasem mentünk ilyen hosszan fák között ruhátlanul, hisz eddigi gyalogtúráink főleg a hazai síkságon, az Alföldön történtek. Minden vmi csoda, újdonság és szépség volt, ami itt bennünket hatalmába kerített.
Voltak gyönyörű vadászlesek, mezők is tele kis virágokkal és bokrokkal kiálló mészkő formákkal. Boldog madarak ott csiripeltek utunk során mindvégig. Többször meg-megálltunk, nézelődni, ebédelni, szendvicsezni, sütizni vagy iszogatni a hazai finomságokat. Volt időnk napozgatni is mészkövekkel szegélyezett vízelnyelők szomszédságában vagy kicsit hűsölni is egy-egy bokor tövében. Egyre magasabbra érve már sok-sok fenyőfát is találtunk gyalogösvény mellett. Csudaszépen néztek ki a mészkövek közelében ezek a zöld fás, füves, bozótos területek Ebben a magasságban fantasztikus a kilátás a környező gömöri hegyvidékre is. Hullámzó gyalogutak, dimbes-dombos tájak. Más is felfedezte ezt a területet, láttunk egy autót is útközben és egy túrázó kerékpárost is.
A Csengő-lyuknál hosszabb időre megálltunk, egyrészt megpihenni, másrészt meghallgatni Attila előadását a kútszerű sziklaüreg történetéről. A Szlovák karszthegység természeti képződményeiről mesélt Attila, melyeket főleg mészkő és dolomit képződmények, különböző alakzatok egész sora alkotja, mély kanyonok, vízgyűjtő töbörei, barlangjai (vagy 200 db) és szakadékai vannak. Melegkedvelő növényzete is a különlegességei közé tartoznak. István le is ellenőrizte számításaival a Csengő lyuk mélységét, és kis pontatlanság volt csak a mérésben. A lyuk 101,5 m mély. Továbbhaladtunk és megtudtuk, hogy már 721 m-nél tartunk. A Rókalyuk felé kanyarodtunk vissza, itt volt egy nagyobb emelkedő, de odafent ismét csodálatosan szép fennsíkra értünk. Későbbi utunk során pedig láttunk még sok borókabokrot is a fenyők szomszédságában.
Autóinkhoz érve nehéz szívvel de felöltöztünk és du 4 óra tájban indultunk a szálláshelyünkre a Jozefina panzióba.
Rózsa

Folyt. köv.

Fotók: Dani, GabIca, Miki, Rózsa

Két napos natúra a Felvidéken

2018. május 5-6. (esőnap június 2).

Május 5-re, szombatra tervezzük a Na-túrát, és a választás a Pelsőci fennsíkra esett. A gömör-tornai karszt felvidéki részét (Szlovák karszt nemzeti park) 7 fennsík alkotja, melyekből a Pelsőci fennsík a leginkább körülhatárolt. A Rozsnyó, Pelsőc és Csetnek alkotta háromszögben helyezkedik el, területe nagyjából 12x6 km. Meredek oldalai 300-450 méterre emelkednek, a Sajó völgye, a Csetnek-patak vögye és Csetnek és Rozsnyó közti törésvonal fölé. Felszínét karszt-dombok és nagyjából 800 töbör (karszt-bemélyed é s) tagolja, több mint 200 barlang található rajta. Felszíne száraz, vizei a meredek oldalak lábánál fakadó forrásokból törnek elő.
A Na-túrára a fennsík központi, sztyeppes jellegű részét választottuk, mely alkalmas egy ilyen aránylag könnyű, néhány órás kirándulásra.

Találkozás Pelsőcön, a vasútállomáson, 10,30-kor.
GPS kordináta: N48.553268° E20.412673° | N48° 33' 11.76" E20° 24' 45.62"
A koordinátákra kattintva a vasútállomási találkozási helyszín megtekinthető a Google Maps térképen

A gyalogtúra távja oda-vissza nagyjából 3-3 kilométer. Helyenként erdőben, de nagyrészt a sztyeppes jellegű tájon fogunk haladni. Az utak általánosan a töbrök közti gerinceket követik, nem nagy szintkülönbséggel.

Szállás szombat éjszaka Várhosszúréten lesz, 2-3-4 ágyas szobákban.
A szállás díját (4500 Ft/fő) 2018. április 16-ig kell utalni a NaVKE bankszámlájára:
Fókusz Takarékszövetkezet
51700265-11129053-00000000

Másnap, hazafelé, jó idő estén, ha lehetséges a Nyéki tavakat látogatnánk meg.

Jelezzétek, ki szeretne jönni, hogy lehessen időben szállást foglalni szombat éjszakára.

Jelentkezési határidó: április 15.