FooldalTársegyesületi Találkozó (TET)
English

bemutat program hirek tag levlista link archivum gond zum

2021

Társegyesületi Találkozó (TET)

Délegyháza, Oázis Naturista Kemping, 2021. aug. 29. szombat 10:00

Az idei Társegyesületi Talélkozót az MNE szervezte. Ez volt Délegyháza életében a 2. TET helyszín, hisz 2012. június 29-én itt tartottuk az első ilyen találkozót, ugyanis az MNE volt az ötletgazdája, hogy legyen évente egy ilyen találkozó, váltogatva a helyszíneket, megismerve a hazai egyesületi életeket, közelebb kerülve egymáshoz egy ebéd közbeni beszélgetés alatt.

Az eddigi helyszínek:
2012. június 29. Délegyháza
2014. május 14. Szigetmonostor
2015. augusztus Balatonberény
2016. július 2. SZIKI
2017. július 1. NaVKE (Akácliget)
2019. június 1. Balatonberény
2020 (Covide miatt elhalasztva 2021. aug. 29-re) Délegyháza

Az új MNE elnök meghívására egyesületünket 2 elnökségi tag Ildikó és Rózsa (egyben a NAMASZ főtitkára) képviselte. Részt vett még Tokodi Tímea a SZIKI elnöke (egyben a NAMASZ szóvívője), Veres Péter a NAMASZ elnökségi tagja és Szabó Gábor a NAMASZ elnöke. Ildikóval elsőnek értünk oda, kicsit korai volt az alsódélegyházai busz érkezése, de legalább megismertük a legkevesebb gyaloglással elérhető tömegközlekedő utazást. Míg a többiek megérkeztek megreggeliztük a hazai szendvicseinket a strand büfé előtti asztaloknál, átadtuk ajándékainkat. Az MNE elnökségéből jelen volt Holló Zoltán MNE elnök és Nagy Mária alelnök, aki ottlétünk alatt a strandon levő mobilszauában szuanamesterkedett, valamint rövid időre Guti Attila elnökségi tag is megjelent.
Meghívást kapott még az NBBKE, a Lupa Natura Klub és az Ányási Természetbarátok és Naturisták Egyesülete is, de utóbbi két egyesület képvoiselője a későn kapott meghívás miatt már nem tudott résztvenni a beszélgetésen. Rózsa tolmácsolta üdvözletüket Zoli kérdéseire válaszolva.
Zoli végigsétált velünk a kempingben, a nagy strandtól egészen a Spiccig. Megnézhettük az új petanque pályát, a jövő hétvégén itt tartandó Nemzetközi Petanque verseny helyszínét. Szóba kerültek az ezzel kapcsolatos teendők, a megnyitó lebonyolítása.

Beszélgettünk a tóban levő halakról, hínárokról, a tó tisztaságáról, az apadó vízszintról. A kis szigeteken több fehér kócsagot is láttunk. Zoli érdeklődött mennyire viselte meg a pandémai az egyesületeket.
Eközben Vera, Zoli felesége, finom babgulyást főzött nekünk, Peti felesége Brigi almáspitét sütött.
A süti az különösen emlékezetes lesz, mert ilyen finom zabos változatban még sohasem ettem.

Nem volt jó idő, a strandon 2 ember napozott a szélben, 4-en ruhában jógáztak. Bár mi ildikóval vittünk papucsot, törölközőt, hátha le tudunk vetkőzni, de végül erre nem került sor. Talán szaunázhattunk volna, hogy kicsit felmelegedjünk, hisz ott volt a mobilszauna ahol az alelnök tartott felöntéseket, de erre sem került sor.
Mi meg így néha majd megfagytunk felöltözve ott a fák alatt. Csúnya felhők sorakoztak, de végül ott tartózkodásunk alatt az eső nem ért utol. Csodaszép zöld volt a békés tó a kék felhős ég alatt. Ritkán látni ilyen szép színeket. Délegyháza ilyenkor még nagyobb megnyugvás a lelkünknek és öremteli a szívünknek a látványa. Ebéd után rövid bűcsúzkodás majd 3 órakor eljöttünk és irány a vasútállomás.

Nagyon köszönjük Zoli meghívását és a közvetlenségét, a baráti beszélgetéseket és a finom ebédet.
Megyegyeztünk, hogy a következő évben a SZIKI szervezi a Társegyesületi Találkozót, 2023-ban pedig a NaVKE.
Reméljük a következő alkalmakra több egyesület fogja magát képviselni.